Telecom, een belangrijke markt in het Nederlandse bedrijfsleven

Apr 11, 2017

 

 

ICT en Telecommunicatie technologie

 

IP282.jpg

 

De passie van een echte telecom provider is het leveren van kostenbesparende en vooral nuttige diensten aan het bedrijfsleven.
De marktvraag, namelijk de behoeften en wensen van bedrijven, staat hierin centraal. Om zodoende adequaat en snel een antwoord te vinden: een meerwaarde of optimalisering van de bedrijfsprocessen.

 

 

Slimmer werken met telecommunicatie

 

Wie zich verdiept in de materie telecommunicatie ziet al gauw kansen liggen in moderne technieken. Menig bedrijf, naar verluid van de markttrends 2014, ziet het als grote opportuniteit om met nieuwe tools te gaan werken die het werken slimmer en sneller moeten maken. Maar waarom laat de implementatie voor vele bedrijven met voldoende financiële draagkracht op zich wachten?

 

Nieuwe telecom oplossingen vragen aanpassingsvermogen van alle medewerkers die moeten werken met bijvoorbeeld nieuwe apparatuur. Overigens zien de meeste bedrijven telecommunicatie niet als strategie om slimmer te werken, volgens de trends. Men wil vooral veel bezuinigen. Tegenargumenten om de knoop door te hakken zijn: Is mijn bedrijf klaar voor de toepassing en adaptie van nieuwe technologieën en is er überhaupt genoeg budget?

 

 

Hoe zag de Telecom markt er in 2014 eigenlijk uit?

 

Bedrijven en overheden hechtten, ondanks de lichte vrees voor nieuwe technieken, een grote waarde aan telecommunicatie en ondersteunende technologieën.
De marktwaarde van telecommunicatie bedroeg in 2014 maar liefst 14 miljard Euro. Dit bedrag beslaat zelfs bijna 1/3 van alle ICT uitgaven. (waaronder software, hardware producten, diensten en advies).

 

Wat stond er in 2014 bovenaan in het verlang- en uitgavenlijstje bij bedrijven?

 

  1. De overstap van ISDN naar een VoIP oplossing: nieuwe providers, voordelige abonnementen, aanschaf van telefoons en ondersteunende apparatuur
  2. Kostenbesparing in telecommunicatie
  3. De integratie van vaste en mobiele telefonie: waardoor de telefonie omgeving met elkaar gaat samenwerken
  4. De telefooncentrale vervangen
  5. Een verhoging van de onderling telefonische bereikbaarheid van verschillende kantoren en collega's

 

Stijging VoIP-markt: wat is belangrijk voor de klant?

 

Uit een aantal onderzoek criteria stellen wij vast dat er een aantal ontwikkelingen zijn die er toe leiden dat er VoIP oplossingen afgenomen worden. Er zijn geen verrassende "nieuwe trends of strategieën" te zien, waarom bedrijven VoIP oplossingen willen als telecommunicatie.

 

De meeste bedrijven kiezen voor VoIP telefonie, omdat ze willen bezuinigen in de totale telecom kosten. Frappant en ook in tegenstrijd met bovenstaande wensen blijkt: De meeste bedrijven stellen de overstap uit, voor zover de bestaande telefooncentrale geen gebreken vertoont.

 

Totdat er serieuze storingen optreden. Dagen of weken geen telefonische bereikbaarheid kan de omzet onnodig laten stagneren, vooral tijdens topdrukte. Dit in beschouwing nemend, zou het op tijd vervangen van apparatuur een punt van aandacht kunnen zijn in de jaarplanning.

 

Men vindt het verder een groot voordeel dat VoIP oplossingen zelf niet beheerd hoeven te worden, waardoor er meer tijd overblijft voor de hoofdactiviteiten van het bedrijf zelf.

 

 

Advies in telecom

Wilt u graag advies over de mogelijkheden van VoIP telefonie voor uw bedrijf. Wij willen graag met u in contact komen om vrijblijvend de mogelijkheden voor uw bedrijf uit te leggen.

 

 

Redworks is top leverancier van VoIP oplossingen

 

Als Nederlandse Telecom-Carrier zijn wij ingeschreven bij CoIN en ACM en behouden ons het recht tot nummer-operabiliteit van nummers in Nederland.
Wilt u graag kennismaken, bel ons dan via telefoonnummer 088-2220444.

 

 



Category: voip

Redworks B.V.

Officiële Nederlandse provider met voordelige vaste & mobiele telefonieoplossingen voor MKB & Overheid. Daarnaast biedt Redworks ook een gedegen reseller- partnership programma aan, waarmee Redworks zich richt op ICT bedrijven die telefonie willen opnemen in hun dienstenporfolio.