Storing van uw zakelijke internet verbinding: instructies voor herstel

Ethernet kabel

Storing internet, wat nu?

Mijn internet heeft storing en werkt niet meer, wat nu?

Internet storing? Geen nood! Wij helpen u graag. De meeste storingen zijn eenvoudig op te lossen. Hier onder staan een aantal stappen wat u kunt doen om uw internet verbinding te herstellen. Alles geprobeerd en lukt het nog steeds niet? Bel dan met de helpdesk van uw internet provider. Heeft u internet van Redworks? Bel dan met onze helpdesk!

Is mijn internet verbinding wel echt het probleem?

Controleer, voor dat u ook maar iets doet, of u met geen enkele PC, VoIP-telefoontoestel of ander apparaat verbinding krijgt. Krijgt u met andere apparaten wel verbinding? Dan werkt uw internet verbinding waarschijnlijk wel, maar is er een storing met dit specifieke apparaat en niet zo zeer sprake van een internet storing. Werken de andere apparaten ook niet, lees dan verder…

Controleren van het modem / de router

Controleer het modem of de router die u van uw provider heeft gekregen. Geeft deze rare meldingen? Bel dan met de helpdesk van uw internet provider. Heeft u internet van Redworks? Bel dan met onze helpdesk!

Heeft u internet van Redworks?

Controleer bij internet storing dan het volgende:

  1. Staat het modem aan? Branden de lampjes?
  2. Zo ja, focust u zich dan op de lampjes “DSL” en “Internet”.
  3. Het lampje “DSL” behoort solide groen te branden. Het mag niet knipperen.
  4. Knippert het? Wacht even twee minuten. Uiteindelijk zal het lampje moeten blijven branden.
  5. Als het “DSL” lampje brandt, zou na enkele seconden het lampje “Internet” of “INFO” groen moeten gaan branden.
  6. Indien dit niet werkt, zet het modem uit. Wacht 10 seconden en zet het modem weer aan. Het kan enkele minuten duren voordat het modem volledig is opgestart.

Heeft u geen internet van Redworks?

Overweeg een zakelijke internet verbinding van Redworks. Zakelijke internet verbindingen zijn veelal van hogere kwaliteit en kennen een hogere service graad.
Kijk op de website van allestoringen.nl voor een storing bij uw provider.

Nog steeds storing? Bel met onze helpdesk!

Bel dan met de helpdesk van uw internet provider. Heeft u internet van Redworks? Bel dan met onze helpdesk!

FRITZ!Box 7560
Vond u dit bericht interessant?