
VoIP Reseller of VoIP partnership
VoIP Telefonie markt blijft groeien
De vraag naar VoIP Telefonie blijft groeien. En dus ook de verleiding om als reseller White label VoIP Telefonie aan te bieden aan uw klanten.
Wilt u VoIP Telefonie als primaire dienst leveren of wordt VoIP Telefonie een bijproduct in uw bedrijfsvoering?
Bent u een beginnend whitelabel reseller geworden zonder VoIP Telefonie kennis? Of runt u een ICT bedrijf met gespecialiseerd personeel dat van alle markten thuis is?
Er zijn legio mogelijkheden als VoIP Telefonie reseller. Whitelable , Co-Branding of zelfs een geaccrediteerde telecom provider worden?
Business modellen die bedrijven laten groeien. Of die gezonde resellers in onstuimig vaarwater brengen. Wat is de meest lucratieve vorm voor het aanbieden van VoIP Telefonie? En wat zijn de risico’s van verschillende businessmodellen?
In dit artikel bieden wij u handvatten om als VoIP Telefonie reseller de juiste keuzes te maken.
In wholesale, “it’s all about margins”
Wie denkt fortuinen te verdienen met white label VoIP, heeft het vaak mis.
Mondige klanten hebben namelijk het beeld dat VoIP Telefonie goedkoop is. Iets wat als goedkoop wordt beschouwd, wordt vergeleken met matige kwaliteit .
De goedkoopste VoIP Telefonie bundels, de meeste mogelijkheden, de beste kwaliteit en de beste service. Er zijn genoeg VoIP Telefonie aanbieders op de markt.
Wat is de ideale prijsstelling als white label reseller om te concurreren met een echte VoIP Telefonie provider? Een hoog tarief betekent minder klanten, een lager tarief minder marge. Als reseller van VoIP Telefonie zijn de marges nogal flinterdun.


Hoe kan dit?
- Maandelijkse vaste kosten van een white lable platform licensie betalen om VoIP Telefonie te kunnen aanbieden. Start bij €1000,- per maand.
- Inkoopkosten van belminuten liggen tussen 60% – 80% van de omzet. Dit hakt behoorlijk in op de marge.
- Risico’s: Wordt uw klant gehackt voor 20.000 euro in 1 nacht, vanwege een simpel wachtwoord? Dit betaalt u zelf (inkoopkosten).
- Marketing en verkoopkosten : hoe stromen de klanten binnen?
- Personeelskosten: uw tijd en geld voor werving en training van personeel etc.
- Servicekosten, klantkosten, de kosten die u maakt om je klanten support te verlenen.
- Administratie en facturatie van klanten en controlewerkzaamheden
- Notariskosten, verzekeringen, juristen, en overige kantoorkosten
- Beter aanbod van concurrenten
Hoeveel houdt u er uiteindelijk aan over? 5-10% brutomarge? Hoeveel klanten moet u aansluiten om het interessant te maken? Bij VoIP Telefonie gaat het om marges en volumes.
Welk Whitelabel Platform is het beste?
Gaat u op zoek naar een White label VoIP Telefonie platform? Dan zal u talrijke white label platform leveranciers tegenkomen.
Let daarbij goed op de volgende zaken:
- Kies voor een geregistreerde telecom aanbieder
- Kies voor een operator die lid is van Vereniging COIN. Zo bent u verzekerd van de mogelijkheid tot nummerbehoud.
- Kies een whitelabel leverancier die hoog in de keten (chain) staat: directe interconnects met alle grote operatoren.
Directe interconnects en lagere tarieven
Directe interconnects kosten behoorlijk veel geld, maar dan heeft u ook wat. Hoe meer interconnects, hoe beter.
Een operator kan u veel lagere inkoopkosten bieden in vergelijking tot een whitelabel reseller. Dit kan marge schelen.
Heeft deze partij een inschrijving bij de Vereniging COIN en een eigen operator code daar? (dit kan u controleren). Dan zit u goed.
Passie voor betrouwbaarheid
Heeft u een whitelabel VoIP Telefonie platform gevonden? Dan check de betrouwbaarheid van het platform. Welke keuzes maakt de white label leverancier hierin?
Een whitelabel platform kan het beste geografisch redundant (minimaal 2x Tier-3 datacenter) zijn uitgevoerd.
Bij geografische redundancy zijn de netwerken geheel dubbel uitgevoerd en verspreid in verschillende geografische regio’s.
Er is dan niet alleen een dubbele fallback bij VoIP, als er een storing is op 1 platform.
U bent nu ook klaar voor calamiteitentelefonie, indien er een ramp gebeurt, zoals bij een overstroming etc.
Stel u gebruikt het Whitelabel programma van een reseller, hoe houdt u dan grip op de kwaliteit van de VoIP Telefonie diensten?


Gebruiksvriendelijkheid vergroot uw marge
Tools, informatie, een selfcare zijn zo maar zaken die uw bedrijfsvoering een stuk makkelijk maken.
Doet u offertes handmatig opstellen? Kunt u makkelijk nieuwe klanten aanmaken of moet u elke keer de leverancier hierover E-mailen?
Verwerkt u de facturatie handmatig of werkt alles volledig automatisch?
Tijd en geld, die u beter kan investeren in andere zaken.
Telecomwet
Als wholesale reseller (whitelabel) is er vaak te weinig kennis en aandacht voor de Telecomunicatiewet. “Mijn leverancier regelt dit voor mij”.
Indien u whitelabel diensten aanbiedt,
bent u verplicht om zaken rondom de telecomwet te weten en zelf te regelen. Ok, u bent geen jurist?
De overheid klopt bij u aan, (Ministerie van Justitie) voor bijvoorbeeld aftap-regelingen, klantinformatie van registreerde telefoonnummers,
een provider licentie en inschrijving ACM. Dit kan even schrikken zijn en nu?
U bent verantwoordelijk. Als 100% white label “provider” maakt u de contracten met klanten.
Omdat een reseller vaak weinig tot geen zin of geld heeft om dergelijke keuzes te maken, wordt er vaak in het grijze gebied zaken gedaan.
Bezint eer gij begint: de overheid controleert en boetes kunnen tot meerdere tonnen oplopen. Informeer u dus goed en pleeg dat belletje naar de
ACM of Vereniging COIN.
Waarom cobranded VoIP Partnership beter is?
In Whitelabel VoIP Telefonie business onderhoudt u als “echte” provider de cont(r)acten met uw klanten. Omdat dit het ultieme ondernemerschap voor velen is.
Uiteindelijk is het geld wat u er aan overhoudt echter bepalend voor goed ondernemerschap.
Als men het betrouwbaarste en goedkoopste VoIP Telefonie platform geselecteerd heeft, hoeveel klanten moet u aandragen om break-even te draaien?
100, 500 of 1000 klanten?
Co-branding: minder risico’s
Over het algemeen wordt bedrijfstelefonie als de meest kritische factor gezien.
Als er storing is, dan klopt de klant binnen no time bij u aan. Kunt u het probleem niet snel genoeg oplossen?
Wil uw platform leverancier geen verantwoordelijkheid dragen of geeft geen gehoor?
Kan dit uw bestaande bedrijf in gevaar brengen? Mogelijk met schadeclaims en rechtszaak tot gevolg. Verliest u reputatie en omzet bij uw bestaande klanten? Laat dit niet gebeuren.
Meer winst met Co-branding
Bij Co-branding ligt de verantwoordelijkheid bij de leverancier van het VoIP Telefonie platform.
Uw klanten kunnen zich rechtstreeks wenden aan de supportafdeling van het platform, die jarenlange expertise hebben met VoIP Telefonie diensten.
Dit scheelt een hoop tijd en stress en vergroot uw marge, omdat u meer tijd over hebt.
Meer voordelen van cobranded VoIP Partnership
- Geen risico’sindien uw klanten de facturen niet meer betalen. U wordt altijd door de leverancier uitbetaald.
- U ontvangt een vaste marge. U gaat meteen netto verdienen. De hoogte kan contractueel overeengekomen worden.
- Geen vaste maandkosten, maar wel gebruik maken van het VoIP Telefonie platform.
- Co-branding is een samenwerking, regelmatig worden opdrachten vanuit Redworks uitbesteed aan partners.
- U hoeft de facturatie niet meer zelf te doen of personeel op te leiden
- U kunt zich bezig blijven houden met uw eigen expertise en bezigheden.
- Als u klanten gehackt worden, dan ligt het risico niet meer bij u.
- U hoeft geen inzicht te hebben in de telecomwet. Dit is niet verplicht, dus ook geen inschrijving bij de ACM. Geen risico’s op boetes.
Tot slot is het vinden van een VoIP Telefonie platform een tijdrovende bezigheid. Bel ons voor meer advies over het juiste reseller programma (co-branding) voor uw bedrijf.
Redworks is een geo-redundante (2x Tier-3 datacenter) telecomoperator met een hoofdkantoor in Nederland.

Vond u dit bericht interessant?
Deel het op social media.