Wanneer een 0800 nummer?

Indien u kiest voor een 0800 nummer, betaalt u de gesprekskosten. De beller belt gratis naar uw organisatie. Dit is wenselijk wanneer u uw klanten een service wilt bieden en hen hier geen kosten voor in rekening wilt brengen.
Een 0800 nummer maakt het contact tussen uw klanten en uw organisatie laagdrempelig.
U dient deze dienst te combineren met de Hosted PBX VoIP Centrale of onze SIP Trunk.
Piggy bank
Heeft u vragen of wilt u een offerte opvragen?
Piggy bank
Bron: ACM.nl
  • Wat kost een 0800 nummer?

    Voor de registratie/beschikking voor dit nummer betaalt u betaalt u aan de ACM. De prijzen vindt u terug op ACM.nl

    Voorts betaalt u aan uw telefonie provider een maandelijks bedrag voor de dienstverlening (abonnement).
    Van de ACM krijgt u dus enkel een beschikking tot gebruik van een specifiek nummer, de telecom provider zorgt dat de nummers het ook daadwerkelijk doen (de dienst).

  • Waar moet u op letten als u een 0800-nummer aanvraagt?

    • U moet duidelijk omschrijven welke dienst u met het nummer aanbiedt.
    • De ACM geeft u voor iedere omschreven dienst maximaal 1 nummer.
    • Heeft de ACM eerder 0800-nummers aan u toegekend? Dan moet u bewijzen dat u deze nummers gebruikt. Pas daarna beslist de ACM over nieuwe 0800-nummers die u aanvraagt.

  • Waar moet u op letten als u een 0800-nummer toegekend krijgt?

    • Vraag een 0800-nummer aan bij de ACM.
    • Laat het nummer zelf bij een telecomaanbieder aansluiten.
    • Neem een 8-cijferig nummer binnen 6 maanden in gebruik. Een 11-cijferig nummer binnen 1 jaar. De ACM controleert hierop en trekken ongebruikte nummers in.
    • U mag het nummer in gebruik geven aan een ander. Het nummer blijft dan op uw naam staan. U blijft verantwoordelijk voor het gebruik.
    • Houd u aan de tariefregels voor informatienummers.