Wanneer een 0800 nummer?

Indien u kiest voor een 0800 nummer, betaalt u de gesprekskosten. De beller belt gratis naar uw organisatie. Dit is wenselijk wanneer u uw klanten een service wilt bieden en hen hier geen kosten voor in rekening wilt brengen.
Een 0800 nummer maakt het contact tussen uw klanten en uw organisatie laagdrempelig.
U dient deze dienst te combineren met de Hosted PBX VoIP Centrale of onze SIP Trunk.
Piggy bank
Heeft u vragen of wilt u een offerte opvragen?
Piggy bank
Bron: ACM.nl

Wat kost een 0800 nummer?

Voor de registratie/beschikking voor dit nummer betaalt u betaalt u aan de ACM. De prijzen vindt u terug op ACM.nl Voorts betaalt u aan uw telefonie provider een maandelijks bedrag voor de dienstverlening (abonnement).
Van de ACM krijgt u dus enkel een beschikking tot gebruik van een specifiek nummer, de telecom provider zorgt dat de nummers het ook daadwerkelijk doen (de dienst).

Waar moet u op letten als u een 0800-nummer aanvraagt?

  • U moet duidelijk omschrijven welke dienst u met het nummer aanbiedt.
  • De ACM geeft u voor iedere omschreven dienst maximaal 1 nummer.
  • Heeft de ACM eerder 0800-nummers aan u toegekend? Dan moet u bewijzen dat u deze nummers gebruikt. Pas daarna beslist de ACM over nieuwe 0800-nummers die u aanvraagt.

Waar moet u op letten als u een 0800-nummer toegekend krijgt?

  • Vraag een 0800-nummer aan bij de ACM.
  • Laat het nummer zelf bij een telecomaanbieder aansluiten.
  • Neem een 8-cijferig nummer binnen 6 maanden in gebruik. Een 11-cijferig nummer binnen 1 jaar. De ACM controleert hierop en trekken ongebruikte nummers in.
  • U mag het nummer in gebruik geven aan een ander. Het nummer blijft dan op uw naam staan. U blijft verantwoordelijk voor het gebruik.
  • Houd u aan de tariefregels voor informatienummers.