Kosteloos KPN Abonnement opzeggen

Kosteloos KPN opzeggen
02-12-2011

 

Eind 2010 heeft KPN de dienst Zakelijk BelBasis gewijzigd. Volgens de Telecommunicatiewet zijn aanbieders verplicht om de abonnees de mogelijkheid bieden om kosteloos op te zeggen. KPN heeft bij meerdere abonnees die opzegden toch kosten in rekening gebracht. Telecom-waakhond OPTA heeft KPN op 31 augustus 2011 een last onder dwangsom opgelegd om deze contractsbeëindigingen alsnog kosteloos te maken. Omdat KPN dat niet binnen de gestelde termijn heeft gedaan, verbeurt KPN de maximale dwangsom van € 100.000. KPN heeft hier tegen bezwaar ingediend.

 

Enkele partijen verzochten OPTA om handhavend optreden tegen KPN omdat de regels zouden zijn overtreden. Op 8 maart 2011 wees OPTA de handhavingsverzoeken af. Tele2 en Vodafone tekenden bezwaar aan en voerden daarbij nieuwe informatie aan. Op grond daarvan concludeerde het college dat KPN de wet overtrad omdat bij meerdere abonnees die hun contract opzegden ten onrechte kosten in rekening zijn gebracht. Het college kende op dit punt het bezwaar toe en legde KPN op 31 augustus 2011 een last onder dwangsom op om deze contractsbeëindigingen alsnog kosteloos te maken. Het college heeft de bezwaren van Tele2 en Vodafone op overige punten ongegrond verklaard.

 

Bron 1 | Bron 2

 



Onbeperkt Bellen
Meer info