Niet tevreden over onze service?

 

Klacht indienen

 

Heeft u een klacht of meerdere klachten over onze service?

 

U kunt uw klacht kenbaar maken via het contactformulier met de titel "klacht". Wij verzoeken u daarbij om zo goed mogelijk te beschrijven waar uw klacht over gaat. Wij nemen uw klacht(en) serieus en alles wat u aan ons kenbaar maakt, wordt professioneel behandeld. U kunt ons ook een e-mail sturen, waarmee uw urgente verzoek van technische aard direct terechtkomt bij onze service en support techneuten:

 

service@redworks.nl.PNG

 

100 procent klantentevredenheid, een fabeltje

 

Wij geven toe dat er bij Redworks wel eens iets mis gaat. Misschien dat u te lang moet wachten voor een specifieke oplossing. U wilt graag iets gewijzigd hebben en het is niet gelukt. Of erger nog u heeft zelfs telefonie problemen? Wacht niet verder en neem dan gelijk contact met ons op via de servicemail of 0882220444.


Soms kunt u zelf het e.e.a. na te kijken in uw netwerk, vaak is de oplossing makkelijk gevonden. Door bv. het internetmodem te her starten. Lees meer over mogelijke oplossingen in onderstaande artikel.

Hieronder geven wij uitleg over de TOP 5 service verzoeken en de oplossingen.

 

  

 5 Voorbeeld Support Vragen

 

  1. Ik ontvang geen binnenkomende gesprekken. Hoe kunnen mensen mij bereiken?
  2. Ik kan internetten, maar ik hoor geen kiestoon en kan niet bellen. Waarom kan ik niet bellen?
  3. Ik heb last van een hakkelende gespreksverbinding, stukken gesprek vallen weg. Wat is de oorzaak?
  4. Als ik bel, dan hoor ik mijn stem echoën. Wat kunnen jullie adviseren?
  5. Ik hoor een ruis in de lijn. Hoe los ik dit op?

 


 

Probleem 1: Ik ontvang geen binnenkomende gesprekken op mijn telefoon.


Indien u geen binnenkomende gesprekken kunt ontvangen dan kunt u zelf een aantal zaken controleren. Geldt dit alleen voor uw eigen telefoon of betreft het alle telefoons?


 Meest voorkomende oorzaken:

  • Het (tijdelijk) wegvallen van uw internetverbinding/ internetstoring.
  • Door stroomuitval in uw pand of door defecte bekabeling/ defect toestel
  • De blokkering van signalering naar de router. Hetzij door een foute firewall instelling of door het incorrect vertalen van de router naar NAT routering.
  • U heeft zelf nieuwe hardware geplaatst en er is het e.e.a. niet helemaal gelukt met installeren. Of heeft u een toestel verkeerd aangesloten?
  • Er staat een doorschakeling aan of het toestel(len) is op DND gezet.

 

Oplossing

Test of uw internetverbinding weg is gevallen: kijk of de lampjes op uw modem branden. Probeer het modem te herstarten (uitzetten, circa 5 minuten wachten, aanzetten) en kijk of het internet het dan wel doet. Kunt u niet internetten? Neem contact op met uw internetprovider. Controleer de settings van het toestel. Is uw toestel nog doorgeschakeld? Lees meer over *21 of *61 doorschakelen.

 

Sluit ook eens een andere telefoon aan op de werkplek om te kijken of uw toestel mogelijk defect is.

 

Storing internet maar geen internet bij Redworks? Wij kunnen u de volgende tijdelijke oplossing bieden:  "Gesprek doorschakelen” indien u tijdelijk geen binnenkomende oproepen ontvangt. Als deze doorschakelfunctie is ingeschakeld in het geval van een internetstoring dan komt de binnenkomende oproep automatisch uit op een 06-nummer.

 

 


 

Probleem 2: Mijn internet doet het, maar ik hoor geen kiestoon.

 

Indien u geen kiestoon hoort dan kan men dit probleem meestal toch toewijzen aan een (tijdelijk) signaal verlies van uw internetverbinding. Check of de lampjes op uw router/ modem branden.  Herstart zodoende uw router of modem en kijk of er nu wel lampjes gaan branden. Werkt het niet? Check dan de volgende mogelijkheden.

 

Meest voorkomende oorzaken:

  • Signaal verlies van uw internetverbinding
  • Een defecte splitter of telefoonkabel.
  • Een draadloze telefoon die leeg is en opgeladen moet worden.
  • Een (draadloos) apparaat (zoals alarmsysteem, etc.) dat interfereert (verstoort) met het VoIP systeem.

  

Oplossing

Probeer een telefoon rechtstreeks op de router/ modem aan te sluiten zonder apparaten of splitter tussen de router en de telefoon.  U kunt ook even de telefoon kabel verwisselen van een andere telefoon. Zo kunt u nagaan of de bovenstaande mogelijkheden de oorzaak van het probleem is. Bel met uw internetprovider en laat uw verbinding controleren.

 

 


 

Probleem 3: Ik heb last van hakkelende, wegvallende gesprekken

 

Hakkelende gesprekken worden meestal veroorzaakt door een gebrek aan voldoende bandbreedte of door vertraging van de verbinding (latency of packet loss). Als dit is een permanent probleem is dan kunt u het volgende controleren.

 

Meest voorkomende oorzaken:

  • Een pc-applicatie, het delen van bestanden en online spelletjes spelen nemen nogal bandbreedte in beslag. Controleer of er malware of een applicatie op uw pc staat zonder uw medeweten. Voorbeeld: http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx - vul hier je IP adres in (www.watismijnip.nl)
  • Controleer uw beschikbare bandbreedte door het doen van een bandbreedte test.
  • Controleer op ongewone latency of packet loss op uw verbinding.

 

Oplossing:

Neem contact op met uw internetprovider voor meer bandbreedte of voor het meten van uw verbinding. Als u merkt dat u vaak last heeft van wegvallende gesprekken ( latency of packet loss genoemd) dan laat uw internetverbinding monitoren of controleren. Sommige VoIP providers bieden klanten een gecomprimeerde codec die ervoor zorgt dat u bespaart op uw bandbreedte. Het wijzigen van uw codec kan in sommige gevallen het probleem verhelpen.

 

 


 

 

Probleem 4: Ik hoor een echo.

 

Echo is het geluid dat uw eigen stem herhaalt op een later interval. Dit kan vrij hinderlijk zijn.

 

Meest voorkomende oorzaken:

 

  • Als u te hard praat door het mondstuk van uw telefoon dan kan het voorkomen dat het geluid uitkomt in het mondstuk van de ontvanger. Waardoor uw stem gelijk weer bij uw oor uitkomt. U hoort dan een echo.
  • Andere poorten en apparatuur op of te dicht bij de router, zoals bijvoorbeeld een Splitter, kunnen leiden tot echo-vorming.
  • Het geluid van de luidspreker van de hoorn staat te hard.

 

Oplossing

Stel het volume van de telefoon lager om te voorkomen dat u uzelf dubbel kunt horen. Maak de router zo vrij mogelijk van interfererende apparatuur. Haal elke afzonderlijke splitter die verantwoordelijk is voor de storing weg bij de router.

 


 

 

Probleem 5: Ik hoor ruis op mijn toestel.

 

Een ruisend geluid of statisch geluid gebeurt meestal door een storing in de telefoonlijnen of telefoon.

 

Meest voorkomende oorzaken

  • Door elektrische spanning van een aangesloten alarmsysteem, kapotte bedrading etc.
  • Signaal interferentie tussen draadloze apparaten of een draadloze telefoon.
  • Zwak signaal van draadloze telefoons (max. 50 meter)
  • Het gebruik van de verkeerde voeding voor de router of een analoge convertor.
  • Slechte bekabeling
  • Storing op de internet verbinding

 

Oplossing

Zorg ervoor dat de draadloze telefoons zijn opgeladen en de batterij in de handset niet zwak is of op is. U kunt ook proberen om een ander kanaal in te stellen op uw handset. Zo kunt u zien of een ander kanaal de ruis oplost. Zorg voor de juiste stroomvoorziening op uw apparaten. Sluit een telefoon rechtstreeks op de router om te zien of de ruis wegblijft. Of wegvang of wissel uw netwerkkabel. Probeer ook eens een ander stroomcontact.